Riccardo De Marchi - Testo  
 
 
  
1991 1992 1993 1994 1995
1996 1997 1998 1999 2000  
2001 2002 2003 2004 2005  
2006 2007 2008 2009 2010  
2011 2012 2013 2014 2015  
2016 2017        
     
     
    SIAE - Classici di Oggi  
     
 
Traiettorie 2016
XXVI Rassegna Internazionale di Musica Moderna e Contemporanea
Teatro Farnese - Casa della Musica - Auditorium Paganini
Parma, 23 settembre - 23 novembre 2016
 
 
23/09 Ensemble Prometeo   22/10 Selene Framarin e Alfonso Alberti
         
28/09 Spatialization in electronic music   03/11 Ensemble Recherche
  Seminario a cura di Curtis Roads      
29/09 Curtis Roads   05/11 Marisol Montalvo e Hae-Sun Kang
         
02/10 Francesco Dillon ed Emanuele Torquati   08/11 Cikada Ensemble
         
08/10 Giovani talenti del Conservatorio di Parigi   13/11 Icarus Ensemble
         
12/10 Francesco D’Orazio e Giampaolo Nuti   19/11 Francesco Prode
         
19/10 Pierre-Laurent Aimard   23/11 Ensemble Prometeo
         
 
 
 
   Programma completo della rassegna    Informazioni    Iniziative collaterali
 
 
 
28/09, ore 16:30
Università degli Studi di Parma - Aula Magna del Dipartimento di Chimica
Parco Area delle Scienze, 17/A - 43124 Parma
 
Spatialization in electronic music
Seminario a cura di Curtis Roads
 
In collaborazione con
CREATE - The Center for Research in Electronic Art Technology
University of California, Santa Barbara, USA
e
Dipartimento di Fisica e Scienze della Terra
Universitą degli Studi di Parma
 
 
 
To project in space is to choreograph sound: directing sources and animating movement. Recorded sounds articulate the space in which they were captured, but we can also compose virtual spatial characteristics for sounds. Immersing sound in deep reverberation, we bathe listeners in its lush ambience. With increasing use of pluriphonic or multichannel/multiloudspeaker sound systems, we can articulate points, lines, chords (2D and 3D geometric forms), and sound clouds in physical space. This lecture focuses on several topics: spatialization on multiple time scales, virtual spaces, tape echo feedback, generative upmixing, and spatial chords. The text is based on the recent book Composing Electronic Music: A New Aesthetic (Oxford, 2015).
 
Il seminario è a ingresso libero fino a esaurimento posti.
Per ulteriori informazioni: info@fondazioneprometeo.org
 
 
 
 
 
CON IL CONTRIBUTO DI
 
 
 
CON IL PATROCINIO DI
 
 
 
PARTNER
 
 
 
MEDIA PARTNER
 
 
 
SPONSOR TECNICI
 
 
 
 
 
Traiettorie è partner di Italia Festival